سرويس پکيج و زمان مناسب سرويس 


براي اينکه پکيج مورد استفاده ديرتر خراب شود بايد هر چند ماه يک بار سرويس پکيج انجام شود. که در اين مقاله آموزش ساده صفر تا صد سرويس پکيج برايتان بيان مي کنيم. براي سرويس حداقل بايد هر شيش ماه يک بار انجام شود زيرا با کمترين کار باعث جلوگيري خرابي هاي بزرگ مي شويد و حتما قبل از شروع فصل هاي سرد پکيج را سرويس کرده تا با کار کردن زياد در اين فصول به مشکلات جدي بر نخوريد. 










اقداماتي که قبل سرويس بايد حتما به آن دقت کنيد


مرحله اول بايد از قطع بودن برق پکيج اطمينان حاصل نماييد زييرا در هنگام سرويس احتمال خطر برق گرفتگي وجود دارد.


مرحله دوم بايد از قطع بودن گاز پکيچ دقت کنيد زيرا موجب خطر گاز گرفتگي هنگام تعميرات مي شود


مرحله سوم قبل سرويس بعد از چک کردن دو مرحله قبل بايد از خالي بودن کامل آب داخل پکيج اطمينان پيدا کنيد.


پکيج شوفاژ ديواري به نسبت موتورخانه هاي سنتي مزاياي بسياري دارد از جمله :


مشخص بودن مصرف سوخت و همچنين هزينه تعمير و نگهداري سيستم گرمايشي هر واحد مسي، در صورتي که در سيستم موتورخانه کل مجموع واحدهاي يک آپارتمان به يک اندازه بايد هزينه سوخت و همچنين هزينه تعمير و نگهداري موتورخانه را پرداخت کنند و در اين حالت حتي اگر شما يک ماه مسافرت بوده و از سيستم گرمايشي استفاده نکنيد هم مي‌بايست اين هزينه ها را پرداخت کنيد.


از ديگر مزاياي پکيج نسبت به موتورخانه اين است که اگر يک پکيج در يک مجتمع خراب شود فقط يک واحد مسي درگير مي‌شود و اين در سيستم موتورخانه اگر اتفاق بيفتد تمام واحدهاي يک آپارتمان درگير اين مشکل خواهند شد.
يکي ديگر از مزاياي پکيج ديواري را مي‌توان تعمير و نگهداري آن دانست زيرا به دليل سادگي ساختار اين دستگاه معمولا مصرف کنندگان پکيج ديواري تا حدودي خودشان توانايي تعميرات آن را دارند ولي در سيستم موتورخانه به هيچ عنوان امکان تعمير افراد غير متخصص وجود ندارد.


کد خطا و يا ارور پکيج چيست؟


کد خطاي پکيج ديواري به علائمي گفته مي‌شود که توسط برد الکترونيک براي عيب يابي مشکل دستگاه به ما نشان داده مي‌شود، ولي اگر بخوام شفاف‌تر توضيح بدم به اين صورته :


برد الکترونيک پکيج ديواري که به عبارتي مغز دستگاه مي‌باشد رروي عملکرد تمام قطعات پکيج نظارت دارد، اين نظارت بوسيله سنسورهايي صورت مي‌گيرد که در نقاط مختلف پکيج وجود دارد و در مواقع بروز مشکل در قسمتي از پکيج برد کنترل توسط اين سنسورها به وجود عيب پي برده و براي اينکه به مصرف کننده اطلاع دهد که عيب مورد نظر از کدام قسمت مي‌باشد اگر پکيج ديجيتال باشد با مشخص کردن حروف و اعداد لاتين روي نمايشگر و اگر پکيج آنالوگ باشد بوسيله چشمک زدن برخي از چراغ ها اطلاع مي‌دهد.
دوستان عزيز همانطور که هميشه عرض کردم بررسي کد خطاي پکيج و يا به عبارتي ارور پکيج اولين مرحله از انجام تعميرات انواع پکيج ديواري مي‌باشد. اين بدان معناست که در صورت بروز هر مشکل در پکيج ديواري خود قبل از انجام هر اقدامي شما مي‌بايست دقت کنيد آيا کد خطا مشخص شده است يا خير !
پس اولين گام از مراحل اوليه شناسايي عيب در پکيج ديواري بررسي ارور پکيج ميباشد.
پس همونطور که گفتم کد خطا و ارور اکثر پکيج هاي ديواري معمولا به دو صورت به ما اعلام مي‌شود :
در پکيج هاي آنالوگ کد خطا و يا ارور با چشمک زدن چراغ هاي سبز رنگ روي پانل که اعدادي از 30 تا 80 دارا مي باشد مشخص مي‌شود. البته بهتره اين چشمک زدن را با مواقعي که آبگرم باز مي‌باشد اشتباه نگيريد. به عنوان مثال کد خطا در پکيج ايران رادياتور مدل آنالوگ به اين صورته که يک و يا چند چراغ به طور همزمان روي عدد خاصي چشمک مي‌زنند و شما با بررسي اعداد اين چراغ ها و مراجعه به ليست خطاهاي پکيج ايران رادياتور به بررسي دقيق اين خطاها مي‌پردازيد.


هزينه سرويس پکيج :


لازم به ذکر است که هزينه سرويس پکيج با توجه به اينکه هر تعميرکاري پکيج با روش خود سرويس پکيج را انجام مي‌دهد متفاوت است، برخي از تعميرکاران به شستشوي مبدل ثانويه و انجام تنظيمات ابتدايي پکيج که نهايتا نيم ساعت وقت صرف مي‌کنند اعلام مي‌کنند سرويس کامل انجام شده، ولي در صورتي که معناي حقيقي سرويس کامل پکيج به باز کردن تک تک قطعات و لوله و اتصالات پکيج به طوري که فقط شاسي پکيج روي ديوار باشد و شستشو، تعمير و سرويس تک تک قطعات پکيج به صورت جداگانه و جمع کردن آن با روش و تنظيمات کارخانه گفته مي‌شود. مسلما از ديد ما يک پکيج ديواري کارکرده پس از انجام سرويس کامل با يک پکيج نو هيچ تفاوتي ندارد.


در صورت خرابي پکيج چه کنيم ؟


در صورتي که پکيج ديواري منزل شما خراب شده است به نکات زير دقت کنيد چون ممکن است مشکل جزئي بوده و خودتان توانايي تعمير پکيج ديواري را داشته باشيد :


فشار بار پکيج را چک کنيد و اگر مشاهده کرديد عقربه بار پکيج کمتر از يک مي‌باشد بوسيله شير پرکن که در همه پکيج ها در قسمت زيرين دستگاه نصب شده است (براي مشاهده شير پرکن بايد خم شويد و زير پکيج را ببينيد) اين شير به صورت گِرد و به رنگ مشکي يا آبي ميباشد. آن را باز کنيد تا عقربه بار روي 1/5 بياد و سپس ببنديد
مطمئن شويد شير ورودي گاز و همچنين کليه شيرهاي زير پکيج در وضعيت باز قرار دارند (دسته شير بايد در امتداد شير باشد)
پريز برق ورودي را با فازمتر چک کنيد برق داشته باشد
در زمستان از باز بودن شيرهاي بالا و پايين رادياتور ها اطمينان حاصل کنيد
اگر پکيج در بالکن نصب مي‌باشد يک بار دودکش را از روي پکيج برداريد و ريست کنيد
دريچه هاي پلاستيکي اطراف دودکش را باز کنيد
اگر با باز کردن شير پرکن عقربه فشار بار هيچ تغييري نکرد به طور قطع نافي پرکن رسوب گرفته که به اين صورت ميتونيد مشکل را برطرف کنيد : ابتدا شير ورودي آب سرد را ببنديد سپس با استفاده از يک آچار تخت شماره 13 يا 14 اقدام به باز کردن شير پرکن نماييد و با يک سيم مفتول سوراخ نافي شير پرکن را خالي از رسوب کنيد و پرکن را ببنديد
در صورتي که پکيج نشتي زياد داشت کليه شيرهاي زير پکيج را ببنديد و پکيج را از برق بکشيد و با يک تعميرکار پکيچ تماس بگيريد.


براي اطلاعات بيشتر در مورد تعمير پکيج و نياز به مشاوه و تعميرکار پکيج مي توانيد به سايت خدمات فني توس سرويس مراجعه نماييد


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Cassie خوارزم سازه کفپوش pvc Kristen رپورتاژ Sonia Charlene Foulée de la vogue دکتر هاني Karen